
Мене, як і багатьох інших, щиро здивувала реакція критиків на черговий шедевр Александера Пейна. Цей майстер соціальної драми, який подарував нам такі перлини як “Короче”, “Нащадки” та “Небраска”, знову занурює нас у глибини людських стосунків, змушуючи задуматися над вічними питаннями
.Пейн володіє рідкісним талантом: він вміє творити історії, які зачаровують своєю простотою та глибиною. Його персонажі, втілені акторами першої величини, немов оживають на екрані, розкриваючи перед нами всю гаму людських емоцій.
“Залишенці” – це не просто черговий фільм. Це вишукана мозаїка, де кожен елемент має значення. Від витонченої акторської гри до ретельно підібраних деталей інтер’єру – все слугує одній меті: розкрити перед глядачем правду життя.

Пейн не кричить, не нав’язує свою думку. Він веде з нами щиру розмову, поважаючи наш інтелект і даючи можливість самостійно дійти висновків. Цей підхід, на жаль, стає все більшою рідкістю в сучасному кінематографі.
Єдине, що можна закинути автору, – це те, що основна думка фільму не нова. Проте, це ніяк не применшує його цінності. “Залишенці” – це фільм-медитація, який змушує нас замислитися над сенсом життя, над цінністю людських стосунків, над швидкоплинністю часу.
Візуальний стиль фільму заслуговує на окрему згадку. Пейн майстерно використовує прийоми ретро-кіно, створюючи атмосферу позачасовості. Його “Залишенці” могли б бути зняті як 50 років тому, так і 50 років потому – це не має значення. Це історія, яка не знає кордонів часу.
“Залишенці” – це не просто фільм. Це витвір мистецтва, який надовго залишиться у вашій пам’яті. Це фільм, до якого ви будете хотіти повертатися знову і знову, щоб поринути у світ щирих емоцій і глибоких думок.

Издатель cineast.com.ua.
Член спілка кінокритиків України
Організатор: Бардак. Фестиваль короткометражного незалежного українського кіно