Неможливо створювати образ майбутнього, не пам’ятаючи минулого. Допомогти з цим завданням береться цього року національний конкурс DOCU/УКРАЇНА. Розповідаємо про стрічки програми.
«20 днів у Маріуполі» Мстислава Чернова — документування війни, жорстке, безпосереднє й болісне. Це кадри, що лишилися нам як спадок, як згадка, як докази в майбутніх судах, як пам’ятник всім тим людям, що загинули в Маріуполі.
«Король Лір: як ми шукали любов під час війни» Дмитра Грешка розповідає про переселенців/-ок, які опинилися в Ужгороді та під керівництвом місцевого режисера ставлять шекспірівську трагедію.
«День незалежності» Володимира Тихого — це один день народу, що, мов пазл, складається з різних реальностей незнайомих між собою людей із різних куточків країни. Військові, цивільні, безкінечні тривоги, святковий пиріг, спалена ворожа військова техніка на Майдані та промовистий напис на стінах зруйнованого будинку: «Час чує нас».
«Залізні метелики» Романа Любого роповідає про обставини збиття літака MH17. У цій стрічці архівні кадри, перформанс, документальні спостереження сплітаються в препарування риторики російської пропаганди та оприявнення інструментів масового вбивства.
«Крихка пам’ять» — інтимне, сімейне кіно, де молодий режисер фіксує втрату пам’яті свого діда, колись відомого й успішного оператора. Стрічка створює місток між старим і новим світами, порушуючи питання сили та слабкості нашої пам’яті.
Більше про фільми програми читайте у тексті Дар’ї Бассель, координаторки програми DOCU/УКРАЇНА, директорки індустрійної платформи DOCU/ПРО.
Головний по текстам
Майже людина