На 11-му Одеському міжнародному кінофестивалі покажуть ретроспективу “Жінки-піонерки кіно”

До неї увійшло 6 стрічок

В межах 11-го Одеського міжнародного кінофестивалю, який відбудеться онлайн з 25 вересня до 3 жовтня, буде показана ретроспектива “Жінки-піонерки кіно”. До програми увійшло 6 стрічок, які віддадуть належне жінкам, що стали першопроходцями у кінематографі, зокрема й Аліс Гі, яка є першою жінкою-режисеркою.

Кінематограф – відносно молоде мистецтво, але за 125 років існування вже встигло побудувати власний пантеон. У той час, як усі знають імена перших режисерів кіно, якими є брати Люм’єр, автор першого фантастичного фільму залишається невпізнаваним. А це, до речі, була жінка. Її звали Аліс Гі. Вона була не лише першою жінкою-режисеркою в історії, але й першою, хто зробив фантастичну стрічку – це була «Капустяна фея» у 1896 році. У неї була довга та плідна кар’єра, яка почалась у її рідній Франції та продовжилась у США, де Аліс Гі стала засновницею та директоркою найбільшої доголлівудської студії у 1910 році. Ім’я Аліс Гі викреслено з книг з історії кіно. Її ніколи повністю не визнавали сучасники і мало хто знає про неї як про одну з піонерок кінематографу. Тільки нещодавно її ім’я було заново відкрите, враховуючи значення, яке воно завжди повинно було мати”,

– зазначив програмний директор ОМКФ Антельм Відо.

До програми ретроспективи “Жінки-піонерки кіно” увійшли такі фільми: 

Природна: невідома історія Аліс Ґі-Блаше” – це документальна стрічка, яку у 2018 році спродюсувала та озвучила Джоді Фостер. Фільм розкриває історію першої жінки-режисерки в історії кіно, комбінуючи архіви, інтерв’ю з видатними особистостями та фрагментами з фільмів Аліс Гі.

Фільм “Віднесена приливом” був знятий у 1916 році – більше століття тому. Фільм можна розглядати як класичну мелодраму, яка і зараз лишається сучасною і актуальною. Як і закликала Аліс Гі бути природними, актори стрічки виконують цю настанову, розігруючи історію ображеної жінки, що знаходить втіху в обіймах відомого письменника.

Сигарета” – фільм 1919 року французької режисерки-авангардистки, теоретика і критикині Жермен Дюлак, яка була видатною феміністичною фігурою, а також піонеркою імпресіоністичного, а потім сюрреалістичного кіно. Стрічка “Сигарета” розповідає історію археолога та його молодої дружини, до якої чоловік починає відчувати сильні ревнощі. Використовуючи натуралістичний стиль, Дюлак деконструює традиційні гендерні ролі.

Жінці про жінку” – український фільм режисерки Євгенії Григорович, який був знятий у 1931 році на Одеській кіностудії. Це науково-популярний фільм про будову та особливості жіночого організму, рекомендації щодо поведінки жінки у повсякденному житті, зокрема під час вагітності та в післяпологовий період. Німа стрічка буде показана з коментарями Олександра Телюка, куратора Довженко-Центра, який відреставрував фільм.

Олівія” – французький фільм Жаклін Одрі, знятий у 1951 році. Одрі була єдиною жінкою-режисеркою у Франції, яка зняла художній фільм після Аліс Гі та Жермен Дюлак, а також перед Аньєс Варда. Це рідкісний, але культовий фільм, який є першим відверто лесбійським фільмом в історії кіно. За сюжетом, героїня Олівія вступила до пансіону для дівчат. Між нею та вчителькою англійської Жюлі виникає зв’язок.


Ідеальна кандидатка” – четвертий фільм Хаіфи аль-Мансури, яка є першою жінкою-режисеркою саудівського кіно. Її перша стрічка “Вайда” 2012 року отримала міжнародну популярність та численні нагороди. “Ідеальна кандидатка” змагалася за головну нагороду Венеціанського кінофестиваля у 2019 році. Головна героїня – лікарка, яка балотується на місцевих виборах у Саудівській Аравії. Режисерка з гумором показує реальне становище жінок у цій країні.