5 незвичайних пар в історії кіно

Красуня і Чудовисько – енциклопедичний приклад незвичайної пари в історії кіно, якій доводиться боротися завжди трохи (або набагато) більше, ніж парі звичайних людей, нехай і зі своїми протиріччями. І, звичайно ж, такі пари в кіно завжди були для авторів алегоріями на абсолютно реальні життєві або ж історичні ситуації. Давайте ж згадаємо яскраві приклади “красунь” і чудовиськ “в історії кіно.

Нейтірі і Джейк Саллі, “Аватар”

Версія відомої історії про Покахонтас і капітана Сміта у високобюджетному блокбастері від Джеймса Кемерона. Замість представниці корінного населення Америки – у нас принцеса з народу На’ві, а замість трохи сумнівного, якщо слідувати за історичною правдою, Джона Сміта – Джейк Саллі, який неминуче і за всіма законами жанру, встав на сторону слабкого, щоб разом перемогти військову гегемонію. Сюжет “прибульця”, який переймає культуру і звичаї місцевих, – старий, як сам літературний світ. А якщо до цього додати любов – то результат історії стає ще більш очевидним.

Джеймс Кемерон, нарешті, знімає продовження свого найбільш комерційно успішного епіка, а Зої Салдана і Сем Уортінгтон повернулися до ролей, тож залишається зовсім небагато до продовження історії в “Аватарі 2” і ще кількох сиквелах. Хоча з Кемероном ніколи не знаєш напевно.

Ванда і Віжен, Marvel Cinematic Universe

Романтичний союз Червоної Відьми і андроїда Віжена – напевно не можна назвати самим незвичайним серед коміксів, але якщо взяти кінематографічне втілення історії – то цілком собі найнемовірніша парочка. І хоча історія походження персонажів у фільмах зазнала деяких змін (наприклад, в коміксу Ванда Максімофф і її брат – діти мутанта Магнето, а Віжена створив Альтрон для боротьби з Хенком Пімом і Джанет Ван Дайк – першими Людиною-мурахою і Осою, тодішніми лідерами загону Месники), то ось історія кохання з сумною загибеллю Віжена цілком собі родом з коміксів. Після чого Ванда збожеволіла, створила за допомогою своєї сили дітей-близнюків і стала загрозою для всього Всесвіту. Цікав, що з усього цього ми побачимо в шоу WandaVision і майбутньому “Докторі Стрендж. Мультивсесвіт безумтсва”? Мораль цієї історії проста – не варто забирати любов і стабільність у вкрай складній особистості, а то може закінчиться плачевно для всіх.

Елайза і Людина-амфібія, “Форма води

Тріумфальна робота мексиканського казкаря Гільєрмо Дель Торо, отримала “Золотого лева” Венеціанського кінофестивалю і “Оскара” за кращий фільм року, – це історія про дві добрі і самотні душі, які знайшли один одного серед справжнього хаосу. Гільєрмо ніколи не приховував свого істинного захоплення “монстрами”, “чужинцями” і “незрозумілими”, і адже саме такі характеристики можна легко дати не тільки Амфібії, а й Елайзі. 

А вже хаос навколо пари створений неабиякий – “холодна війна”, лиходій-шовініст, шпигуни, секретна лабораторія. Та коли дві самотності нарешті знаходять один одного – тут ніяка геополітика не здатна нікого розлучити.

Яскравий і свіжий підхід режисера зробив фільм не тільки красивою казкою про любов, але і неймовірно сучасним висловом, який не можна пропустити.

Кім і Едвард, “Едвард Руки-ножиці”

І як подібний перелік може обійтися без Тіма Бертона? Перша спільна робота культового дуо Джонні Депп-Тім Бертон і зараз залишається одним з найвідоміших романтичних фентезі. Як і Дель Торо, Бертона завжди заворожували одинаки, готика, несподівані любовні історії й абсолютно незвичайні персонажі. Наприклад, якою буде історія,  якщо в “монстра Франкенштейна” – насправді найвродливіша сутність?

Едвард – творіння ексцентричного Творця, який не встиг зробити звичні руки для свого сина перед смертю.

Кім – дівчина з типового американського передмістя, яка не втратила здатності цінувати кожного за особистість і хороші якості. В першу чергу – самого Едварда. Так, агресія і нерозуміння натовпу – це сильна емоція, але любов – сильніша, як не крути.

Русалка і Гаспар, “Русалка в Парижі”

Новий французьких хіт 2020-го, який повторно повернули в прокат, як тільки відкрилися після карантину кінотеатри Франції. Не перша історія Русалки на екрані і вже точно не остання. Тим не менш, стрічка Матіаса Малзьє отримала численні хвалебні відгуки французької преси, які порівнювали стрічку швидше з “Амелі”, ніж з традиційними історіями про підводних істот і людей. За сюжетом романтичної фентезі-комедії, молодий музикант Гаспар з родини паризької богеми, легко протистоїть чарам будь-якої красуні, адже його серце більше не схильне до коханння. І взагалі у нього інша біда – треба рятувати сімейне дітище, – ресторан на березі Сени, який десятиліттями був притулком для артистів та художників. Він випадково рятує справжнісіньку Русалку, чий голос здатний розбити серце будь-якого чоловіка, причому абсолютно буквально. Здивування героя такый незнайомці – безумовно величезне, але і Русалка не розуміє: як так її голос не діє на Гаспара? Але ми ж знаємо, що протилежності в результаті притягуються з неймовірною силою.