Напередодні Дня усіх закоханих, коли завзяті підприємці починають рахувати масштабний дохід з продажу валентинок, кульок, троянд у целофані та іншої святкової атрибутики, на екрани традиційно виходять мелодраматичні та комедійні новинки. Цього разу публіку обіцяв порадувати Крістіан Діттер запальною романтичною комедією «В активному пошуку».
Еліс (Дакота Джонсон) ніяк не може визначитися, чого вона хоче від життя, а тому бере перерву у стосунках зі своїм хлопцем та втікає до сестри на Манхеттен. Остання в свою чергу повністю поринула у роботу акушерки, поставивши хрест на особистому житті.
Мег (Леслі Манн) не має ані секунди вільного часу, але пишається тим, що в її руках побувало вже понад 3000 немовлят. І поки Еліс шукає сенс буття на п’яних вечірках разом з досвідченим гідом Робін (Ребел Вілсон), Люсі (Елісон Брі) шукає того самого, єдиного, ідеального чоловіка серед жонатих, розлучених і геїв.
Квартет один в один злизаний з культового серіалу «Секс і місто». Одним з його сценаристів була та сама жіночка Ліз Туччило, чию книгу було взято за основу для комедії «В активному пошуку». Героїні, усі як одна, весь екранний час присвячують пошукам чоловіків у тому чи іншому плані. Хтось переслідує мету одноразового злягання, хтось — довготривалого, але об’єкт пошуків лишається незмінним. У цьому змаганні лідирують розкута та харизматична Ребел Вілсон і тендітна Леслі Манн, які почергово перетягують ковдру глядацької уваги з головної героїні у виконанні вічно змученої Дакоти Джонсон. Чи то дається в знаки останній рік безперервної роботи, чи досвід у «тій самій стрічці», але Джонсон аж ніяк не тягне на молоду, легку і свіжу студентку, яка ще не знає життя. Навпаки, обличчя 26-річної акторки наче плинним рядком видає «мені за тридцять і я й не таке бачила».
Ребел Вілсон, як завжди. перебуває вже у традиційному для себе характерному амплуа, але не перестає викликати сміх та симпатію. І хоч навряд чи їй вдасться скоро повторити успіх Меліси МакКарті та проявити себе у головних ролях, її сходження на акторський комедійний Олімп впевнено продовжується. І поки героїня Вілсон розважається в пабах за випивкою, Леслі Манн сумлінно виконує свою роботу, віддаючись персонажу, що не може не захоплювати. І у цей час весела комедія місцями скочується у мелодраматичний посередній фільм, який глянув і забув.
Найкраще суть стрічки передає саме оригінальна назва «Як бути самотнім» («How to Be Single»). Крізь весь наратив тягнеться старий і добре відомий мотив самообману. Герої обирають певні моделі поведінки, хоча насправді прагнуть прямо протилежного. Як наслідок, усі вони продовжують висіти між надіями та реаліями, між мріями та дійсністю, яку самі для себе обрали.
Згадуючи, що головну роль, все таки, виконувала Дакота Джонсон, звернемося до її персонажу. Еліс — типовий приклад недооформленої особистості, яка переросла пубертатний період, але дорослою не стала. Мораль криється у тому, що перш ніж поринати у будь-які стосунки, потрібно навчитися їх будувати самим із собою. Ця думка настільки нав’язлива, що вона проривається майже крізь кожен кадр ледве не прямим закадровим текстом. І філософські погляди героїні Джонсон з гори у далечінь не дають повчального ефекту.
Не сказати, що стрічка варта обов’язкового перегляду, але вона, однозначно, виграє на фоні останніх комедій, на кшталт «Дівчини без комплексів» чи «Канікул».
*Дякую компанії Warner Bros. Pictures Україна за можливість перегляду фільму «В активному пошуку».
PR Manager у Odesa International Film Festival
PR Manager у Українська Кіноакадемія
Co-founder у Polotno