
У 2019 відзначаємо 40 річницю легендарного науково-фантастичного фільму “Чужий” (1979, реж. Р.Скотт). Візуальний концепт та істоту “Чужого” створив швейцарський художник Ганс Рудольф ҐІҐЕР (1940-2014).
З цієї нагоди до Києва завітають кілька “чужих” із Швейцарії!
Ретроспективна виставка Г.Р. Ґіґера у Довженко-Центрі відбудеться 30 травня – 30 червня й представить оригінальні роботи митця та документальні фільми про нього. Заходи паралельної програми проведуть Довженко-Центр та галерея Триптих.
“Чужі” увійшли до програми 48-го КМКФ “Молодість” разом із відкриттям виставки Г.Р.Ґіґера 30 травня, спеціальним показом фільму “Чужий” 27 травня у кінотеатрі “Київ” та концертом індустріального електро-рок гурту Young Gods у клубі MonteRay Club 02 червня.
Презентуючи цих “чужих”, ми хотіли вийти за межі кліше і показати інший бік Швейцарії – можливо, не такий традиційний, але дуже важливий для її ідентичності та впливу; показати її як інноваційну та візіонерську країну. Ці події напевне спровокують цікавий та корисний обмін думками і допоможуть як Швейцарії, так і Україні формувати їхнє власне майбутнє.
Г.Р. ҐІҐЕР, enfant terrible світового мистецтва, «батько біопанку», є автором дизайну найбільш впізнаваного образу монстра у світовому кінематографі – Чужого. Фільм назавжди змінив жанри наукової фантастики та жахів, потужно вплинув на поп-культуру й дизайн у кіно, коміксах та комп’ютерних іграх. З 30 травня до 30 червня у Довженко-Центрі діятиме виставка “АЛІЄНація: ретроспектива Г.Р. Ґіґера”. Вперше в Україні будуть представлені оригінальні твори лауреата премії “Оскар” за найкращі візуальні ефекти Г.Р. Ґіґера. Серед найбільш вражаючих робіт – двометрова скульптура “Чужого” та 6 інших скульптур, а також 32 графічні твори 1960-2000-х рр., як знакові, так і раритетні, такі, що відображають пошуки митця на різних етапах його творчого шляху. В експозиції будуть представлені “Біомеханоїди” 1960-х, “Трип-Тихон” 1970-го, біомеханічні пейзажі 1970-х, енциклопедичний автопортрет 1976-го, ранній концепт-арт для нереалізованого фільму Алехандро Ходоровського “Дюна” та для фільму “Чужий”. Твори надано музеєм Г.Р. Ґіґера (HR Giger Museum) (Грюєр, Швейцарія), заснованим самим художником у 1998 р.

Роботи Г.Р. Ґіґера знайшли своє відображення і втілення в музиці, де він має численних фанів, які активно зверталися до його творчості у візуалізації своїх робіт. Музичні твори культового індустріально-рокового гурту The Young Gods стали ідеальним саундтреком наживо для фільму “Swiss Made 2069”, співрежисером якого був сам Г.Р. Ґіґер. The Young Gods є одним із найвпливовіших та інноваційних європейських музичних гуртів за останні 30 років. Їхня творчість інспірувала багато знаменитих музикантів, на кшталт Pitchshifter, Mike Patton, Sepultura,The Edge (U2), Devin Townsend, Ithak, Econoline Crush та навіть Девіда Бові. Група The Young Gods була заснована у Швейцарії у 1985-му і відтоді випустила 12 студійних альбомів. Останній альбом Data Mirage Tangram вийшов у лютому 2019 року.
Творчість Г.Р. Ґіґера знайшла своє відображення і реалізацію в музичній сфері, де він має багато прихильників, які активно використовують надбання митця для візуального відображення власної творчості. Значний відгук і взаємодію роботи Г.Р. Ґіґера знайшли зокрема серед представників нішевої рок музики. Наприклад, представники метал-року Danzig, Carcass, Atrocity визнали художні твори метра найкращою візуалізацією їх звучання, тож відобразили їх на обкладинках своїх альбомів.
Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість» – Андрій Халпахчі, генеральний директор:
“Ми не могли не зацікавитися можливістю влаштувати ретроспективу творів Ганса Руді Ґіґера – неординарного митця, що прославився на весь світ, створивши «Чужого». Цей кінематографічний шедевр був абсолютно незвичним у свій час: він чітко й чутливо відобразив соціальну, класову й гендерну проблематику, політичні настрої епохи, і продемонстрував новаторство в різних вимірах, вплинувши на майбутнє жанрове кіно – наукову фантастику й жахи. Його винятковість була б неможливою без зібраної команди митців і візіонерів, серед яких важливу роль відіграв Ґіґер. Тож ми раді долучитися до виставки, яка дозволяє зануритись у його власний світ – міфологічний, містичний, моторошний, сексуальний. Унікальний.”
Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість» – це один із найбільших кінофорумів Східної Європи, за версією Міжнародної федерації асоціацій кінопродюсерів (FIAPF). Кінофестиваль започаткований у 1970-му році, а від початку 1990-их років набув міжнародного статусу. Його головним завданням є сприяння розвитку молодого професійного кіно.

Майже людина