«Бетмен проти Супермена»: Очікування vs реальність
Сьогодні виходить в прокат масштабна стрічка всесвіту DC, яка могла б стати достойною відповіддю Marvel. І хоч останні комікси екранізують зі швидкістю лузання насіння, DC довго йшла до цього моменту. Перезапуск кіносеріалу про людину-кажана та продовження фільму «Людина зі сталі» могли би бути подією року хоча б серед прихильників жанру, але «Бетмен проти Супермена» обрав поганий час.
Народ не встиг оговтатись від комерційно-вивіреного «Дедпула», який підігрівав інтерес публіки задовго до свого виходу, під час нього і опісля. «БпС» же не робив голосних заяв, в назві і так все сказано — битва сторіччя, битва титанів, людина проти бога, земне проти небесного. Зак Снайдер суворо підійшов до своїх героїв: Бетмен у виконанні Бена Аффлека, кандидатуру якого не підтримував майже ніхто, вийшов меланхолійним чолов’ягою середнього віку, який прагне довести, що є ще порох у порохівницях. Супермен навпаки — знімає маску людини і впевнено заявляє про своє божественне начало, яке вирізняє його з-поміж усіх, а надто від Бетмена.
Таким чином, персонажі відокремлюються від основної маси. Їм важко співчувати. Лише коли накочують ностальгічні хвилі крізь сни та марення, вони викликають якусь частку симпатії. І тоді Брюс Вейн, він же Бетмен, він же Бен Аффлек, знову стає маленьким хлопчиком, який втратив батьків. А Супермен, Кларк Кент, Генрі Кавілл, людина, зовнішність якої змінюють до тотального невпізнання тільки окуляри, все одно залишається Людиною зі сталі, для якої найстрашніше — смерть матері і криптоніт. Тоді на противагу скупим на розвиток та емоції героям Снайдер вводить чарівну жінку (яка ж історія обійдеться без цього). Фатальна, неперевершена, ідеальна, а їй, між іншим, 5000 років. Чудо-жінка у виконанні ізраїльської моделі Галь Гадот вражає довжиною своїх ніг, особливо в костюмі супер-героїні. В окремих моментах вона взагалі перебирає на себе глядацьку увагу, затьмарюючи чоловіків у плащах.
А зараз, увага, буде ода. Ода Джессі Айзенбергу, який завоював своє місце під сонцем, де перебувають актори вищого ешелону. Після стрічки «Соціальна мережа» актор не цурався ні масових проектів, ні незалежного кіно, а тому отримав славу актора-хамелеона, здатного впоратися з будь-якими ролями. Напередодні виходу стрічки «БпС» чулося багато нарікань з приводу віку Айзенберга, ніби він не готовий грати такого персонажа, як підступний Лекс Лютер. Насправді, йому це вдалося не гірше за попередників. Він відчув свого героя, зрозумів його мотивацію, вклав свій підтекст, і вийшов нервовий, неврівноважений міліардер, який має проблеми з публічними виступами, а тому прикривається кривою посмішкою, що перманентно відображається на його обличчі. Він здатний налякати, від його вигляду ставало моторошно, і супергеройський двобій залишався осторонь.
Повертаючись до основного посилу, який заявлений у назві, то він розпочинається далеко не одразу і не робить стільки гамору, щоб аж так акцентуватись на ньому. Протистояння Бетмена і Супермена не має достатньо ґрунтовних мотивацій, герої намагаються пояснити свою неприязнь один до одного, але виходять лише повторювані раз у раз фрази, які саркастично сприймаються, як «аргументований аргумент». Ці важкі качелі довго не можуть розкачатися, аби піднести глядача до небувалих висот емоційного напруження. Ти ніби і хвилюєшся спочатку, відчуваєш всередині легке тремтіння передчуття, а далі воно поволі згасає, лише наприкінці набуваючи шалених ефектних обертів, під час яких Бетмен б’є по незворушному обличчю Супермена, а той в свою чергу кидається кажаном направо і наліво під Ханса Циммера, не жалкуючи костюмчика.
За чутками, на стрічку витратили близько 400 мільйонів доларів. І не дивно, адже спецефекти таки вражають. І хай в сюжеті є дірки, а персонажі застрягають в своєму розвитку, як Емі Адамс у ролі Лоїс Лейн, ефектність та візуалізація позбавляють тями. Безліч крупних планів, слоу-моушен, загальні сцени боїв, — у підсумку, ти виходиш з кінозалу з яскравою картинкою розсипаних по тротуару перлів.
За 2,5 години Снайдер неодноразово підводить до того, що далі буде більше, адже у найближчому майбутньому планується об’єднати основних супергероїв франшизи у «Лігу справедливості». Режисер наразі випробовує грунт, але, якщо він не знайде інший підхід, Marvel ризикує і далі залишитися в лідерах на даній позиції.
PR Manager у Odesa International Film Festival
PR Manager у Українська Кіноакадемія
Co-founder у Polotno