Оригінальна назва: ALITA: BATTLE ANGEL
В українському прокаті: АЛІТА: БОЙОВИЙ АНГЕЛ
Студія: 20TH Century Fox
Жанр: фантастика, бойовик, трилер
Хронометраж: 122 хвилини
Прем’єра: 14 лютого 2019 року, допрем’єрні покази з 8 лютого
Формат: 2D, 3D, IMAX 3D, OV
Режисер: Роберт Родрігес
У ролях: Дженніфер Коннеллі, Ейси Гонсалес/, Роза Салазар, Джекі Ерл Хейлі, Мішель Родрігес, Крістоф Вальц
Анотація: Епічний пригодницький фільм про надію та спроможність від кінематографістів-новаторів Джеймса Камерона («Аватар») та Роберта Родрігеса («Місто гріхів»). Аліта (Роза Салазар) прокидається, не пам’ятаючи, хто вона, у майбутньому світі, який вона не впізнає. Її забирає до себе Ідо (Крістоф Вальц), співчутливий лікар, який розуміє, що десь у цій викинутій на смітник оболонці кіборга ховаються серце й душа молодої жінки з надзвичайним минулим. Поки Аліта вчиться орієнтуватися у своєму новому житті та у зрадливих вуличках Міста Брухту, Ідо намагається відгородити дівчину від її таємничого минулого, а новий друг – вуличний хлопець Ґ’юго (Кіан Джонсон), навпаки, пропонує допомогти оживити її пам’ять. Втім, лише коли за Алітою приходять безжальні корупціонери, що керують містом, вона знаходить ключ до розгадки свого минулого: дівчина володіє унікальними бойовими навичками, заради приборкання яких можновладці не зупиняться ні перед чим.
Якщо Аліті вдасться не потрапити до їхніх пазурів, вона може зіграти ключову роль у порятунку своїх друзів, родини і того світу, який навчилася любити з дитинства.
Офіційний сайт: www.alitaukr.com
ДУБЛЯЖ
Аліта Ганна Кузіна
Ідо Юрій Гребельник
Г’юґо Андрій Федінчик
Шірен Наталія Романько-Кисельова
Вектор Роман Чорний
Запан Андрій Мостренко
Танджі Олександр Солодкий
Ґрюїшка Кирило Нікітенко
Мактіґ Сергій Кияшко
Кінуба Сергій Кияшко
Койомі Оксана Гринько
Ґерхад Людмила Петриченко
ПЕРЕКЛАДАЧ Олег Колесніков
РЕЖИСЕР ДУБЛЯЖУ Людмила Петриченко
СТУДІЯ ДУБЛЯЖУ Постмодерн
[foogallery id=”25488″]
Новий супергеройський всесвіт?
Хто як не Джеймс Кемерон, вміє знаходити історії, що здатні зачепити та здивувати глядача?
Розриваючись між своїм дітищем “Аватаром” та мангою Юкіто Кісіро, яку давно вже пригледів, Кемерон зробив вибір на користь першого. “Аліту” передав у надійні руки свого друга – Роберта Родрігеса, а сам залишився як продюсер та зібрав перевірену успішними проектами команду однодумців. Сценарій він розробляв разом із Лаетою Калогрідіс, яка раніше працювала над “Аватаром”, писала сценарій для скорсезівського “Острову проклятих” та нового “Термінатора”. Продюсував “Аліту” Кемерон на пару з Джоном Ландау – вірним товаришем ще з часів “Титаніку”. Оператор – Білл Поуп, відомий роботою над класикою кіберпанку “Матрицею”. Унікальність цього проекту у команді та масштабному продакшені.
Ми всі чудово пам’ятаємо довершене “Місто гріхів” і кемеронівські роботи, що стали культовими, тому горизонт очікування саме від “Аліти” був високий.
«Аліта: Бойовий ангел» має всі шанси стати новим кіновсесвітом зі своєю переконливою супергероїнею
Сподівання щодо “Аліти: Бойового ангелу” виправдалися. І так, вона подарувала те відчуття новизни, яке колись ми отримали від “Міста гріхів” та “Аватару”.
Перш за все, мені, як глядачу, імпонує реалістичний світ, який створили Кемерон, Родрігес, Кісіро. Він не штучний, не казковий, не паралельний, а цілком собі наш, зазнавший певних метаморфоз, спричинених часом, прогресом і апокаліпсисом. Можливо, літаючих міст через 5 тисяч років і не буде, але те, що значна частина планети перетвориться на металобрухт, не важко собі уявити. Антиутопічний, загадковий, цей світ вабить. Ти у нього поринаєш і, на диво, почуваєшся цілком комфортно.
З ним ми знайомимось разом із головною героїнею – кібер-дівчинкою Алітою (Роза Салазар). Вона прокинулась з амнезією у вченого Доктора Ідо (Крістофер Вальц), який її врятував – знайшов на звалищі й дозбирав, використавши останки своєї доньки.
Аліту творці фільму наділяють унікальними рисами, про які вона сама дізнається не одразу. Її особливість – надзвичайна сила тіла. Також на рівні інстинкту вона володіє втраченою технікою бойових мистецтв Панцер Кунст. Вперше Аліта змогла проявити свої здібності під час гри моторбол.
Аліта – живий і розумний протагоніст
Аліта – це сильний характер. Ми бачимо приклад правильного головного героя – правильного в тому сенсі, що він заслужено забирає всю увагу на себе. За Алі дійсно хочется спостерігати – її незвичайність притягує, вона жива, а її дивне обличчя має особливий магнетизм.
Візуально Аліта нагадує більше мультяшку, ніж справжню людину, але за поведінкою та проявом емоцій вона дуже реалістична. Її реакції впізнавані, жваві і природні. Глядач легко співвідносить себе з нею і ніби сам стає учасником подій. Він проникається її історією. В результаті, бажає того чи ні, прив’язується до Аліти. Їй хочеться співпереживати.
Варто віддати належне Розі Салазар, бо все, що в неї залишилося серед акторських інструментів, – міміка та голос. Вона і аніматори змогли створити унікального, чарівного персонажа, в якого просто закохуєшся.
Аліта – це герой, у мотивацію якого віриш. Нарешті у подібного жанру фільмі ми не побачимо протагоніста, який женеться рятувати світ з перших кадрів. На цьому етапі це не цікавить Аліту, бо вона тільки формується як особистість. Автори вирішили показати саме становлення героїні, усвідомлення нею своїх сил. Зараз Аліті важливо втілити власні амбіції – якщо вона за щось і береться, то лише тому що це або їй цікаво, або зачепило її особисто (образили її друзів або її саму).
Тим не менш, вона свідома, адекватно рефлексує і чітко розуміє, за що бореться. Вона відчуває відповідальність за власну силу та унікальність і несе її гідно. Отже, у фільмі ми бачимо дорослішання Аліти та її шлях до себе-воїна. Сам Кемерон ось як коментує цей образ: “Я побачив у цьому прекрасну історію набуття сили жінкою”.
Антагоністам у фільмі приділяється мінімум уваги. Вони потрібні лише, щоб показати потенціал Аліти.
Ідеальна візуалізація
Робота над цим фільмом тривала довго, і це відчувається через те, як скрупульозно поставилися до усіх складових фільму. Основний акцент робився на незвичайному головному персонажі і, звісно, графіці. Графіка та постановка бійок на високому рівні і змонтовано, відзнято все завзятими перфекціоністами. Настільки професійний рівень картинки – просто насолода для очей і мозку.
Ще одна прикраса фільму – роботи. Їхні тіла-екіпірування розробили красивими і поява кожного у кадрі – нова хвиля здивування. Оцей ефект “вау” присутній протягом усього фільму і за рахунок цього увага глядача постійно прикута до екрану – не хочеться відволікатися ані на хвилину від такого візуального кайфу.
Сучасному кінематографу давно потрібен був якісний кіберпанк, адже технології вже дозволяють знімати щось нове та складне. Проте не кожен мувімейкер володіє необхідним рівнем професіоналізму, щоб втілити ці можливості. Не кожен може дозволити і такий високий бюджет, як Кемерон.
Яким буде наступний фільм?
“Аліта: Бойовий ангел” – це прозорий натяк на другу частину. Це якісний інтрод’юсмент, який залишає багато запитань. Наприклад, не до кінця розкритий бекграунд Аліти, та й завершилося це все відкритим, дуже інтригуючим фіналом. Враховуючи потенціал манги та кількість незадіяних цікавих персонажів, можна чекати на кемеронівську франшизу з іще декількома фільмами.
Також прихильники манги і Родрігеса не очікували, що “Аліту” зроблять таким милим фільмом, адже графічна багатосерійка набагато похмуріша, жорстокіша та кровавіша. В першому фільмі згладження кутів виправдане і навіть необхідне. Теми фільму актуальні саме для юної аудиторії, а рейтинг R не дозволив би їй побачити кінострічку.
Гадаю, ця франшиза буде “дорослішати” разом із персонажем і глядачами. Аліта вже зазнала певних змін: до кінця фільму вона стає жорсткішою та ще більш замотивованою саме на битву, тому далі має бути менше ванілі, а більше видовища.